ЛІКУВАННЯ РОЗАЦЕА

АКЦІЙНА ЦІНА ПРИЙОМУ - від 315 грн.!

Один з найкращих методів корекції несприятливих змін шкіри.

Розацеа – це хронічне шкірне захворювання, що виявляється почервонінням шкірних покривів (еритемою), телеангіектазії (розширення дрібних судин шкіри), а також папулами і пустулами, що на вигляд нагадують акне. Захворювання відрізняється хвилеподібним перебігом із чергуванням періодів загострень та ремісій. Говорячи про розацеа, часто використовують термін «рожеві вугри».

Симптоми розацеа:

Прояви захворювання залежить від цього, який стадії розвитку перебуває захворювання.

Ерітематозна стадія. З’являються і можуть зберігатися протягом декількох днів ділянки гіперемії на обличчі (чоло, ніс, щоки), рідко на грудях та телеангіектазії. Поступово кількість нападів гіперемії та їх тривалість збільшуються. Гіперемія стає яскравішою, іноді набуває синюватого відтінку. З’являються набряк та лущення. Пацієнт відчуває печіння у місцях локалізації симптомів.

Папульозна (пустульозна) стадія. Паралельно з гіперемією виникають множинні згруповані дрібні папули або пустули з тонкими білими лусочками. Основна локалізація – ніс та носогубні складки з подальшим поширенням на підборіддя та лоб. Симптоматика зберігається протягом кількох тижнів. У складних випадках може з’являтися набряк шкіри, найчастіше в ділянці між брів. Пацієнт не відчуває дискомфортних відчуттів, виняток становить сильне свербіння, коли процес поширюється на волосисту частину голови. Може з’явитися висипка на грудях або на спині.

На папульозно-вузлуватій стадії відбувається збільшення та злиття елементів висипу, цей процес супроводжується утворенням вузлів та бляшок. Можлива гіперплазія сальних залоз із наступним фіброзом. На шкірі спостерігається ефект «апельсинової кірки», бугристість поступово призводить до зміни форми носа, вух, рельєфу чола.

Діагностика розацеа

Необхідні діагностичні методики визначаються внаслідок розгорнутої консультації лікаря-дерматолога, збору анамнезу, проведення дерматоскопії та візуального огляду.

Основна ознака, що вказує на розацеа – це стійка тривала (не менше трьох місяців) еритема центральної зони обличчя, яка не захоплює область шкіри навколо очей.

Діагностичні критерії

Основні:

• нестійка еритема;
  • стійка еритема;
  • купероз;
  • папули та/або пустули.

Додаткові:

• відчуття печіння та поколювання, набряклість обличчя;
  • сухість шкіри;
  • наявність запальних бляшок;
  • поразка очей;
  • фіматозні розростання.

Для встановлення діагнозу, потрібна наявність не менше двох критеріїв.

Лікування розацеа

Медикаментозне лікування розацеа

Лікарська терапія призначається з урахуванням стадії, тривалості та особливості перебігу захворювання, вираженості симптомів. Антибактеріальна терапія призначається у разі інфекційної природи елементів висипу. При тяжких формах розацеа часто призначають антибіотики широкого спектра дії.

Немедикаментозне лікування:

• лазеротерапія,
  • IPL-терапія (лікування високоінтенсивними спалахами світла),
  • мікрострумова терапія,
  • кріотерапія.

Розацеа добре піддається лікуванню, перебіг захворювання найчастіше можна успішно взяти під контроль. Завдяки професіоналізму лікаря-дерматолога і дотримання всіх рекомендацій з лікування та профілактики можна досягти стійкої тривалої ремісії.

Malisheva

Малишева Олена Олексіївна

Дерматовенеролог

досвід роботи понад 15 років